בולדרינג- ספורט האקסטרים שנלחם בדיכאון 153

ספורט אקסטרים נגד דיכאון

בולדרינג נגד דיכאון- מחקר חדש שפורסם על ידי אוניברסיטת אריזונה מציג את ה'בולדרינג' – ספורט האקסטרים שכולל טיפוס קירות והרים ללא רתמות וחבלים – כטיפול אפקטיבי בתסמיני דיכאון.

המחקר החדש פורסם בהשארת בתי חולים בגרמניה שהחלו להשתמש בבולדרינג כטיפול בדיכאון.
משתתפי המחקר שרובם חדשים בתחום טיפוס ההרים פוצלו לשני קבוצות: קבוצת בקרה וקבוצת המטפסים.
משתתפי קבוצת המטפסים ביצעו 3 שעות טיפוס בשבוע במשך 8 שבועות.

"יש היבט חברתי המשולב עם ההרגשה של הישג מיידי בזמן הבולדרינג."


אומרת אווה מריה סטלזר, אחת מיוצרות מהחקר.

בולדרינג- תוצאות המחקר

תוצאות המחקר מראות שבולדרינג מוריד את רמת הדיכאון בדרגה אחת (על פי שאלון בק להערכת דיכאון).
לדוגמה, משתתף שלפני המחקר דירג את רמת הדיכאון שלו כ'בינונית', דירג אותה בסוף המחקר כ'מתונה'.

"למרות מבחר אופציות הטיפול בדיכאון הקיימות, פחות משליש מהאנשים מקבלים טיפול לסימפטומים שלהם.
המוסד הלאומי לבריאות הנפש מדווח כי הפרעות חרדה, בינהן דיכאון, הן מחלות הנפש הנפוצות ביותר בארצות הברית."

סטלזר מסבירה כי בולדרינג מכיל מספר מאפיינים שגורמים לו להיות כה יעיל בטיפול נגד דיכאון, בינהם היעילות האישית והאינטרקציה החברתית של התחום.

"אתה חייב להיות רגוע ומרוכז ברגע.
אין הרבה מקום למחשבה לשוטט בדברים שקורים לך בחיים – אתה חייב להתרכז בלא ליפול."

מקור


בולדרינג לא רק מכיל אלמנט מנטלי חזק, אלא גם נגיש לרמות שונות כך שאנשים בכל מצב פיזי יוכלו ליהנות ממנו ולהפיק ממנו תועלת.

Send this to a friend