מאכל פופולרי והקשר שלו לדיכאון וחרדה

3 באוגוסט 2017

האם כדאי להיזהר? מחקר חדש בדק ומצא קשר בין סוכר להפרעות נפש שונות, ביניהן דיכאון וחרדה.

פייסבוק
טוויטר
Google+
וואטסאפ
אימייל

הגרגיר הלבן והקטן שהופך כל משקה ומאכל למתוק יותר הוא חלק כל כך גדול מחיינו, שלא נראה שמישהו יוכל לעצור אותו בזמן הקרוב.

תעשיית המזון מתה עליו! עלות נמוכה, חיי מדף ארוכים ואופי ממכר מאוד, אז אין פלא שהוא אחד המרכיבים העיקריים במזון שלנו.

זה לא סוד שלסוכר קשר לבעיות בריאותיות רבות כגון סוכרת, עלייה בלחץ דם, השמנת יתר ועוד רבים, אך בגלל אופיו הממכר אנו צורכים ממנו עוד ועוד ולא חושבים על ההשלכות.

בחלק מהמקרים, הנזקים של הסוכר באים לידי הביטוי כעבור זמן רב, ואז, ורק אז בדרך כלל אנו מפסיקים את השימוש בו. אך לצערנו, זה יכול להגיע בשלב מאוחר מידי, לאחר שהסוכר כבר עשה את שלו.

אז אם כל הבעיות הבריאותיות של הסוכר לא גרמו לכם להשתכנע ולצמצם את השימוש בו, מחקר חדש גילה קשר בין שימוש רב בסוכר לדיכאון וחרדה. סוכר לא רק קשור לבריאות שלכם, אלא אולי גם לנפש שלכם.

מהלך ותוצאות המחקר

תוצאות המחקר מגיעות לאחר ניתוח מידע של יותר מ-5,500 גברים ו-2,000 נשים.

הקשר נמצא אך ורק אצל גברים שצרכו יותר מ67 גרם סוכר ביום והראה כי לאחר 5 שנים, הסיכון לפתח הפרעות נפש כגון חרדה ודיכאון גדל ב23% אחוז!

גברת אניקה קנופל, ראש המחקר אומרת:

"לדיאטות רוויות (מלאות) סוכר מספר השפעות על הבריאות שלנו. אך המחקר שלנו מראה כי אולי קיים גם קשר בין סוכר והפרעות מצבי רוח שונות, במיוחד בקרב גברים.

ישנם גורמים רבים המשפיעים על הסיכויים להתפתחות הפרעת מצב רוח, אך תזונה מלאה במשקאות ומאכלים מתוקים עשויה להיות הקש ששבר את גב הגמל."

לא נמצא קשר בין הפרעות מצבי רוח לצריכת הסוכר בקרב נשים - הסיבה לכך לא ידועה עדיין.

צוות החוקרים מדגיש כי יש צורך במחקרים נוספים כדי לבדוק את השפעת הסוכר בדגימות אוכלוסייה גדולות יותר.

"מאכלים מתוקים (עתירי סוכר) התגלו כמעוררים רגשות חיוביים בטווח הקצר.

אנשים החווים מצב רוח ירוד יכולים לאכול משהו מתוק כדי להקל על הרגשות שלהם (בתקווה).

המחקר שלנו מראה שלצריכה רבה של מזונות עתירים בסוכר צפויה להיות השפעה הפוכה (שלילית) על בריאות הנפש שלכם בטווח הארוך."

ממשיכה ואומר גברת קנופל.

פרופסור אריק ברונר, מצוות החוקרים, מציין כי תוצאות המחקר עדיין לא מציגות הוכחות חד משמעיות שיש להימנע ממאכלים ומשקאות מתוקים, אך מדגיש ואומר כי מס הסוכר החדש שצריך להיכנס לתוקף ב2018 בבריטניה הוא צעד בדרך הנכונה.

Sugar intake from sweet food and beverages, common mental disorder and depression: prospective findings from the Whitehall II studyScientific Reports, 2017, Anika Knüppel

הכתבה הבאה ממש פה מתחת.
לחצו כאן!