מחשבות טורדניות? 10 דקות ודיי לדאגות!

23 ביולי 2017

תפסיקו לחשוב - תתחילו לחיות! חוקרים מאוניברסיטת ווטרלו גילו שיטה להיפטר מ-מחשבות טורדניות שליליות ולהיות יותר מרוכזים ומפוקסים במציאות- לחיות את הרגע- ב10 דקות בלבד.

פייסבוק
טוויטר
Google+
וואטסאפ
אימייל

הגוף פה והראש במקום אחר לגמרי. מחשבות טורדניות שחוזרות על עצמן שוב ושוב תוקפות אותך ברגעים הכי לא מתאימים.

אנשים בעלי חרדה חווים אי שקט נפשי ופיזי, מתח, דאגה ומחשבות שליליות שבכל רגע משהו רע עומד לקרות - המחשבות הטורדניות משתלטות עליהם ופוגעות ביכולת שלהם ללמוד, לחשוב, להשלים משימות ולקיים אורח חיים בריא ותקין.

אנחנו שמים לזה סוף עכשיו!

מחקר חדש שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת ווטרלו גילה שביצוע של 10 דקות מדיטציה בלבד בכל יום עוזר במניעת מחשבות טורדניות חוזרות ועוזר בשמירה על המודעות להווה - הריכוז במציאות ולא בדאגות שבראש.

מהלך המחקר

המחקר התבצע על 82 משתתפים חרדתיים (מאובחנים כסובלים מחרדה).
משתתפי המחקר נדרשו לבצע מטלה במחשב תוך כדי שהם חווים הפרעות על מנת למדוד את יכולת הריכוז שלהם.
לאחר מכן, החוקרים חילקו את משתתפי המחקר לשני קבוצות באופן אקראי בהן כל אחת מהן הייתה צריכה לבצע משימה שונה אחת מהשנייה:

  • משתתפי קבוצה א' - נדרשו לשמוע סיפור מוקלט (תפקדו כקבוצת בקרה - קבוצת השוואה לבדיקת תוצאות קבוצה ב').
  • משתתפי קבוצה ב' - נדרשו לבצע 10 דקות של מדיטציה בלבד.

לאחר מכן, שני הקבוצות נדרשו לבצע משימת ריכוז בפעם השנייה על מנת למדוד שוב את יכולת הריכוז שלהם - הפעם לאחר תרגול המדיטציה.

תוצאות המחקר

תוצאות המחקר גילו כי משתתפי קבוצה ב' - מבצעי המדיטציה - הצליחו לשמור על רמת ריכוז גבוהה יותר בעת ביצוע המשימה השנייה.

תוצאות המחקר מראות שביצוע 10 דקות בלבד של מדיטציה בכל יום באופן קבוע עוזר לשמור על רמת ריכוז גבוהה ביום יום בכל תחום. המדיטציה מונעת מהמחשבות לשוטט, מרכזת אותם בנושא ספציפי ועוזרת לשמור על מוח מפוקס - שחרור הראש מהמחשבות הטורדניות בו וריכוז במציאות, בהווה, ברגע הזה.

"התוצאות שלנו מראות שתרגול הראש- המדיטציה- יכול למנוע מחשבות טורדניות אצל אנשים חרדתיים.

בנוסף, מצאנו שתרגול מדיטציה עוזר בשינוי תשומת הלב שלהם מריכוז בעולם הפנימי והדאגות התמידיות שלהם לריכוז בהווה - בעולם החיצון, ב-עכשיו. המדיטציה מעניקה ריכוז גבוה יותר בביצוע משימות וקיום אורח חיים תקין."

אומר אדון דוקטור מנגרן חו, ראש המחקר.

מחשבות טורדניות? זה הסוף שלכן!

על השפעות המדיטציה על הגוף והנפש שלנו אפשר לדבר שעות. בכל יום מתפרסם מחקר חדש על היכולות המופלאות של המדיטציה לגרום לנו להיות מאושרים ובריאים יותר.

התחילו לתרגל! 10 דקות ביום בלבד, זה כל מה שצריך כדי להביא את החיים שלכם לשיפור משמעותי במהירות.

מדיטציה היא המפתח לאושר.

מקור

אלופים! אתם מסוגלים לעשות הכל! יחד נפתור את כל הבעיות ונמצא את המפתח לאושר שלכם.

פסיכולוגיה פשוטה אתכם לאורך כל הדרך - אנחנו מאמינים בכם!

הכתבה הבאה ממש פה מתחת.
לחצו כאן!